Patiëntenzorg Onderwijs Onderzoek Over ACTA EN
Login als
Student Medewerker
Inschrijven t/m 17 jaar Beugel? Kom naar ACTA! Verwijzen
Afspraak maken of wijzigen Inschrijven Mondzorg kwetsbare ouderen Spoed en pijnklachten Verwijsklinieken
Bachelor Tandheelkunde Toelatingseisen Bachelor Master Oral Health Sciences
Master Tandheelkunde Onderwijs voor professionals Voor mondhygiënisten Voor docenten Voor studenten
Onderzoek uitgelicht Prijzen en onderscheidingen Onze wetenschappers
Contractonderzoek/valorisatie Promoveren Vind een expert Wetenschappelijke publicaties Voor onderzoekers
Samenwerking UvA&VU Werken bij ACTA Voor media en pers
ACTA-gebouw Afdelingen en secties Contact en bereikbaarheid Organogram Missie, visie en kernwaarden
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

KMS

Laatst gewijzigd op 10 juni 2025
Een Kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) is een manier van werken waarbij de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening systematisch wordt bewaakt, gecontroleerd en verbeterd.

Een goed werkend KMS zorgt ervoor dat afspraken, processen en verbeterpunten goed worden vastgelegd, gevolgd en gecontroleerd (geëvalueerd).

Een belangrijk onderdeel van ieder KMS is de PDCA-cyclus: Plannen – Doen – Checken – Aanpassen. Met deze manier van werken verbeteren we systematisch en structureel onze processen. We maken een plan, voeren het uit, evalueren het resultaat en passen waar nodig aan. Daarna begint de cyclus weer opnieuw. Zo zorgen we ervoor dat kwaliteit geen toeval is, maar het resultaat van een gestructureerde aanpak.

Met het KMS en de PDCA-cyclus bouwen we aan zorgverlening binnen ACTA waarin kwaliteit, veiligheid en je steeds ontwikkelen centraal staan.

Interne en externe audits

Het is belangrijk dat we ons houden aan de ‘check’ van de PDCA-cyclus. Een goed werkend KMS betekent dat we onszelf als organisatie regelmatig, aantoonbaar evalueren en controleren. Dit kan in de vorm van het uitvoeren van interne audits. Een interne audit HKZ kan worden uitgevoerd door eigen collega's. Daarbij is het wel belangrijk dat de auditor onafhankelijk is van het proces dat wordt gecontroleerd.

Interne audits geven een goed beeld van kansen, risico’s en verbeteringen, waar we vervolgens zelf aan gaan werken. De uitkomsten van de interne audit kunnen ook gebruikt worden als basis voor een externe audit, die nodig is voor het krijgen van een HKZ Mondzorg certificaat.

Voor

1e-jaarsstudenten Medewerkers Studenten Verwijzers Zij-instromers

Direct naar

Mediatheek Schrijfwijzer Studiegids Werken bij ACTA Zenya (inlog)

Contact

Contact algemeen Contact patiënten Personenzoeker (inlog)

Service

Brandportal/Huisstijl (inlog) Servicedesk HR (inlog) Servicedesk IT Serviceportaal VU (inlog) Serviceportaal VU (voor externen)
Privacy statement Disclaimer Colofon ACTA.nl Cookie Settings

Copyright © 2025 - Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam - ACTA is een samenwerkingsverband van VU en UvA