We vinden het belangrijk dat je als medewerker een minimaal aantal dagen in het ACTA-gebouw aanwezig bent om collega’s te ontmoeten, samen te werken en te overleggen. Door aanwezig te zijn voel je je meer verbonden met je (team)collega’s en ACTA, en werk je beter samen.
Afspraken hybride werken
Onze afspraken
-
Thuiswerken in overleg met leidinggevenden
Als je wilt thuiswerken overleg je dit met je leidinggevende. Of je thuis kunt werken en het aantal dagen dat je thuis kunt werken hangt af van het soort werk dat je doet.
-
Minimaal aantal werkdagen in het ACTA-gebouw
Het aantal dagen dat je naar ACTA komt hangt af van het aantal uren dat je per week werkt.
- Werk je 4 of 5 dagen, dan ben je minimaal 3 dagen in het ACTA-gebouw aanwezig.
- Bij 3 werkdagen ben je minimaal 2 dagen in het ACTA-gebouw aanwezig.
- En bij 1 of 2 werkdagen ben je deze dag(en) in het ACTA-gebouw aanwezig
Bij uitzondering kun je meer dagen thuis werken. Bijvoorbeeld om medische redenen. Vraag hiervoor dan met uitleg goedkeuring bij je leidinggevende.
-
Eigen werkplek bij 3 dagen aanwezig
Als je 3 of meer dagen per week in het ACTA-gebouw werkt, dan proberen we een vaste werkplek voor je in te richten. Is een vaste werkplek niet mogelijk of werk je minder dagen, dan gebruik je een gedeelde werkplek en een locker voor je spullen.
Je sectie, dienst of afdeling kan andere afspraken hebben gemaakt waardoor je geen vaste werkplek krijgt en gebruik maakt van gedeelde werkplekken. Dit is bijvoorbeeld het geval op de 13de verdieping.
-
Bereikbaar bij thuiswerken
Werk je thuis, dan ben je bereikbaar via mobiel of MS365 Teams. Je kunt een mobiele werktelefoon en laptop aanvragen.
-
Toegang tot alle ruimtes van je sectie, dienst of verdieping
Je hebt met je medewerkerspas toegang tot alle werkkamers die horen bij jouw sectie, dienst of verdieping.
Er zijn uitzonderingen zoals de kamers van de examencommissie, ondernemingsraad, kolfkamer, secretariaten en labzalen.
-
Regelmatig offline werkoverleg met hele team
Je hebt regelmatig fysiek overleg met je hele team. Om de maand fysiek en hybride is daarbij ook een optie.
-
Hou bureaus zo leeg mogelijk
Je zorgt ervoor dat je werkplek na gebruik schoon achterblijft en dat er geen papieren of persoonlijke spullen blijven liggen. En als je kort weg bent van je werkplek, zorg je ervoor dat er geen gevoelige informatie op papier of online onbeschermd achterlaat. Dit geldt ook voor apparaten zoals laptops, telefoons en tablets. Vergrendel bijvoorbeeld je laptop door op je toetsenbord te klikken op de ‘Windows’-knop en de letter ‘L’.