Activerend blended onderwijs is vooral een mix van activerende werkvormen die de student aanmoedigen om actief deel te nemen aan het leerproces. Daardoor leren studenten meer, worden ze meer uitgedaagd, voelen ze zich meer betrokken bij hun eigen leerproces en zijn daardoor meer gemotiveerd om te leren. Ons ACTA Didactisch Concept is afgeleid van de visie op activerend onderwijs van de VU en de UvA.
Je kunt het leerproces van de studenten op verschillende manieren actief maken in de fysieke omgeving en online door bijvoorbeeld meer actieve werkvormen te gebruiken in je fysieke lessen of tools in je online leeromgeving te gebruiken.
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe jij je studenten kunt activeren en je onderwijs kunt vernieuwen? Wil je je studenten meer activeren in de online leeromgeving Canvas, zoals het ontwikkelen van kennisclips of het gebruiken van online tools? Of wil je graag nieuwe ideeën delen? Kijk dan op de VU canvasomgeving of neem gerust contact op met de dienst I&I.