Patiëntenzorg Onderwijs Onderzoek Over ACTA EN
Login als
Student Medewerker
Inschrijven t/m 17 jaar Beugel? Kom naar ACTA! Verwijzen
Afspraak maken of wijzigen Inschrijven Mondzorg kwetsbare ouderen Spoed en pijnklachten Verwijsklinieken
Bachelor Tandheelkunde Toelatingseisen Bachelor Master Oral Health Sciences
Master Tandheelkunde Onderwijs voor professionals Voor mondhygiënisten Voor docenten Voor studenten
Onderzoek uitgelicht Prijzen en onderscheidingen Onze wetenschappers
Contractonderzoek/valorisatie Promoveren Vind een expert Wetenschappelijke publicaties Voor onderzoekers
Samenwerking UvA&VU Werken bij ACTA Voor media en pers
ACTA-gebouw Afdelingen en secties Contact en bereikbaarheid Organogram Missie, visie en kernwaarden
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Integriteitscode ACTA

Laatst gewijzigd op 1 november 2024
Om de integriteit op en van ACTA te beschermen, is een integriteitscode opgesteld waar medewerkers zich aan dienen te houden.

Bij de uitoefening van de werkzaamheden kunnen medewerkers van ACTA - ongeacht hun functie - geconfronteerd worden met situaties waarbij de integriteit in het geding komt. Gezien de aard van de taken, de financiële belangen die ermee gepaard gaan, en de vele contacten met marktpartijen, is er aanleiding binnen ACTA aandacht aan gewenst gedrag te besteden door middel van een breed gedragen integriteitscode.

Een dergelijke code helpt ACTA-medewerkers na te denken en te discussiëren over gedrag van zichzelf en collega’s. Het is tevens een instrument om met elkaar vast te stellen wat goed gedrag is en waar normoverschrijding plaatsvindt. De code is verder bedoeld om naar anderen buiten ACTA te communiceren waar we voor staan en waar we op aan te spreken zijn.

Binnen ACTA blijven we in gesprek over ethische onderwerpen. Soms gaan we in gesprek in een speciale workshop. Vaker in informele onderlinge gesprekken, aan de koffietafel of bij andere gelegenheden, maar ook in werkoverleggen en jaar- en beoordelingsgesprekken. Het hoort bij de taken van leidinggevenden binnen ACTA om discussies over morele aspecten van gedrag te stimuleren. Dit betekent ook dat leidinggevenden zich nog meer dan andere medewerkers bewust moeten zijn van deze code en het uitdragen ervan.

Gedragsregels

Dit zijn de gedragsregels van ACTA:

  • Wij handelen eerlijk en oprecht. 
  • Wij handelen binnen wet- en regelgeving. 
  • Wij handelen binnen ACTA specifieke regels en afspraken. 
  • Wij zijn transparant, zowel binnen de eigen ACTA-organisatie als naar buiten toe. 
  • Er is uit hoofde van onze werkzaamheden voor ACTA geen sprake van persoonlijk gewin of beloning anders dan de beloning die wij daarvoor van ACTA als werkgever of opdrachtgever ontvangen. 
  • Wij nemen alleen verantwoorde besluiten en binnen het mandaat dat ons namens ACTA is gegeven. 
  • Wij gaan zorgvuldig om met informatie over ACTA en zorgen ervoor dat ACTA op geen enkele wijze wordt benadeeld door het delen van informatie met anderen. 
  • Wij zorgen ervoor dat ons functioneren als ACTA-medewerker niet nadelig kan worden beïnvloed door activiteiten die wij uitvoeren naast en buiten ons werk voor ACTA. 
  • Wij accepteren geen geschenken, giften en aanbiedingen van in- en externe partijen. 
  • Wij dragen zorg voor gelijke behandeling, non-discriminatie, transparantie en objectiviteit bij onze leveranciersselectie. Er is daarbij geen sprake van bevoordeling. 
  • Wij gaan met zorg om met voorzieningen van de werk- of opdrachtgever. 
  • Deze uitgangspunten bespreken we met elkaar en we spreken elkaar erop aan.

Bureau Bestuur & Management (BBM)

020 - 59 806 76 op werkdagen van 8.30 tot 17 uur

Locatie: 6N-15

Voor

1e-jaarsstudenten Medewerkers Studenten Verwijzers Zij-instromers

Direct naar

Mediatheek Schrijfwijzer Studiegids Werken bij ACTA Zenya (inlog)

Contact

Contact algemeen Contact patiënten Personenzoeker (inlog)

Service

Brandportal/Huisstijl (inlog) Servicedesk HR (inlog) Servicedesk IT Serviceportaal VU (inlog) Serviceportaal VU (voor externen)
Privacy statement Disclaimer Colofon ACTA.nl Cookie Settings

Copyright © 2025 - Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam - ACTA is een samenwerkingsverband van VU en UvA