Bij het bestellen van een mobiele telefoon kun je ook gelijk een VU-telefoonabonnement aanvragen. Ook kun je je privé nummer omzetten naar een VU-abonnement en dus je eigen telefoon gebruik als werktelefoon. Als je weggaat bij ACTA, kun je dat abonnement weer terugzetten naar je eigen abonnement.
Mobiel bellen via wifi
Het mobiele bereik is niet goed in ons pand. Bel daarom via wifi. Werktelefoons zijn altijd Iphones, daarom een uitleg hoe je dat voor de Iphone:
- Ga via Instellingen naar 'Mobiel netwerk'.
- Als je iPhone een Dual SIM heeft, kies je de juiste simkaart onder 'Simkaarten'.
- Kies 'Bellen via wifi' en schakel 'Bel via wifi op deze iPhone' in.
Gebruik je je eigen telefoon als werktelefoon? Zoek dan uit hoe het voor je eigen telefoonmerk werkt.
Zet het noodnummer in je telefoon
Bij nood bel je altijd eerst het ACTA-noodnummer. Zet dit nummer daarom gelijk in je telefoon, zodat je niet hoeft te zoeken als je het nummer echt nodig hebt.
ACTA-noodnummer: 020 598 02 22.
Vaste telefoon
Je kunt een vaste telefoon aanvragen of wijzigen voor:
- een groepsnummer: een telefoonnummer dat door meerdere personen kan worden gebruikt. Als het nummer wordt gebeld, ontvangen meerdere mensen de telefonische oproep.
- een noodtelefoon of een functionele telefoon: soms kan het nodig zijn om een telefoon in een kamer te hebben. Denk aan algemene telefoons in vergaderruimtes of noodtelefoons in laboratoria.
- Een persoonlijke vaste telefoon