Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is bewaard in Mijn studiekeuze.
Deze opleiding kan niet bewaard worden.
Je bent nog niet ingelogd in Mijn studiekeuze. Log in of maak een account aan om jouw opleidingen op te slaan.
Er gaat iets mis, probeer het later nog een keer.

Facturatieproblemen coronavirus

Laatst gewijzigd op 10 augustus 2021
Facturatieproblemen coronavirus

Aangepaste facturatie

Vanaf maart 2020 maakt ACTA gebruik van de continuïteitsbijdrage. Zorgverzekeraars keren deze bijdrage uit teruglopende behandelingen tijdens de COVID-19 periode. Als gevolg hiervan hebben de zorgverzekeraars hun facturatievoorwaarden aangepast. ACTA heeft daarom per 15 september de facturatie aan deze voorwaarden aangepast. Het gaat hierbij voornamelijk om declaraties op een aanvullende zorgverzekering.

Wat betekent dit voor u?

Na een behandeling bij ACTA wordt de zorgfactuur rechtstreeks naar uw zorgverzekering gestuurd. De zorgverzekeraar betaalt aan ACTA het bedrag uit waarvoor u verzekerd bent. Het deel van de factuur dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed, moet u zelf aan ACTA betalen. U ontvangt daarvoor een factuur thuisgestuurd. U ontvangt deze factuur mogelijk later dan u van ons gewend bent.

Heeft u een probleem met uw declaratie?

Vanaf medio augustus accepteren een aantal zorgverzekeraars de declaratie op de (aanvullende) zorgverzekeraar niet meer als u deze zelf indient. Daarom verzoeken we u contact op te nemen via facturen@acta.nl als uw declaratie niet geaccepteerd wordt door de zorgverzekeraar.

Vragen?

Voor overige vragen kunt u terecht op info@acta.nl.