Voor de gezondheidszorg zijn er wettelijke verplichtingen om gegevens van patiënten te beschermen. Zivver zorgt ervoor dat uw gegevens alleen te zien zijn door personen die hiervoor toestemming hebben.
We raden af om ons algemene mailadres (info@acta.nl) te gebruiken. De combinatie van uw naam, patiëntnummer en tijd van afspraak is namelijk al gevoelige informatie.
Beveiligd berichten versturen
Als ACTA u een mail stuurt, ontvangt u een beveiligd bericht via Zivver met uitleg hoe u kunt inloggen. U hoeft geen Zivver-account te maken om het bericht te lezen of om erop te reageren. Als u een beveiligde mail wilt versturen naar ACTA, adviseren wij u de zogenaamde 'conversation starter' van Zivver te gebruiken.
Via de volgende links kunt u beveiligd berichten versturen, afhankelijk van het onderwerp:
- Algemene vragen
- Inschrijven
- Opvragen medische dossier - u moet hiervoor eerst een formulier invullen
Instructies beveiligd mailen
- Na het aanklikken van een van de links komt u terecht op een venster van het Zivver-domein. Vul uw naam en mailadres in en klik op ‘Uitwisseling starten’.
- U ontvangt een mail van Zivver. Kopieer de code en druk op ‘Click here’.
- Er opent een nieuw venster. Plak de code in het invulblok en druk op ‘Bericht ontsleutelen’.
- Klik op ‘Beantwoorden’. Er opent een nieuw bericht, waarin u uw mail kunt schrijven. U kunt ook een bijlage toevoegen. U hoeft in deze stap niet het veld voor de geadresseerde in te vullen.
- Klik op ‘Versturen’. Uw mail is naar ACTA Afspraken & Informatie gestuurd!
- U krijgt een mail wanneer er een nieuw bericht klaarstaat. Deze ontvangt u op het ingevulde mailadres.
Wijziging doorgeven
Als uw mailadres of telefoonnummer wijzigt, is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aan ACTA doorgeeft. Zo kunnen we veilig met u in contact blijven.