Patiëntenzorg Onderwijs Onderzoek Over ACTA EN
Login als
Student Medewerker
Inschrijven t/m 17 jaar Beugel? Kom naar ACTA! Verwijzen
Afspraak maken of wijzigen Inschrijven Mondzorg kwetsbare ouderen Spoed en pijnklachten Verwijsklinieken
Bachelor Tandheelkunde Toelatingseisen Bachelor Master Oral Health Sciences
Afstudeerverklaring opvragen Master Tandheelkunde Onderwijs voor professionals Voor mondhygiënisten Voor docenten Voor studenten
Onderzoek uitgelicht Prijzen en onderscheidingen Onze wetenschappers
Contractonderzoek/valorisatie Promoveren Vind een expert Wetenschappelijke publicaties Voor onderzoekers
Samenwerking UvA&VU Werken bij ACTA Voor de media
ACTA-gebouw Afdelingen en secties Contact en bereikbaarheid Organogram Missie, visie en kernwaarden
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Klacht melden

Direct klacht melden
Laatst gewijzigd op 2 december 2025
U mag van de medewerkers van ACTA goede en professionele zorg verwachten. Bent u toch ergens ontevreden over? Dan horen wij dat graag. 

Misschien kunnen we uw probleem direct oplossen, maar anders helpt onze klachtenfunctionaris u graag verder. We gebruiken uw ervaringen sowieso om onze zorg beter te maken. Goed om te weten: wij registreren alle klachten anoniem (zonder uw naam).

Alle regels over klachten staan in de klachtenregeling patiënten.

  • Wie kan een klacht indienen?

    • U kunt een klacht indienen als patiënt
    • U kunt een klacht indienen als vertegenwoordiger van een patiënt

    Let op: Als u een klacht indient voor een patiënt die 12 jaar of ouder is, dan moet de patiënt u hiervoor toestemming geven.

  • Waarover kunt u een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen over alle zorg en diensten van ACTA. Bijvoorbeeld over:

    • uw behandeling;
    • hoe er met u gesproken werd;
    • of over de informatie die u kreeg.

    Heeft u vragen over geldzaken (bijvoorbeeld over rekeningen)? Stuur dan een e-mail naar: facturen@ACTA.nl of bel met 020-598 03 80. De financiële administratie lost dit op.

  • Wat kunt u doen als u een klacht heeft?

    Als u niet tevreden bent dan heeft u verschillende mogelijkheden:

    Bespreek het met de betrokkenen

    Wij vragen u om uw klacht eerst te bespreken met:

    • De medewerker(s) om wie het gaat
    • De leidinggevende van de afdeling

    Zo kunt u samen bespreken wat er is gebeurd. Hopelijk kunnen we uw probleem dan direct oplossen.

    Praat met de klachtenfunctionaris

    U kunt uw klacht ook doorgeven aan onze klachtenfunctionaris:

    • De klachtenfunctionaris is neutraal (kiest geen kant).
    • De klachtenfunctionaris luistert naar u en helpt u en de zorgverlener om het probleem goed op te lossen.
    • Als het nodig is, helpt de functionaris bij het gesprek tussen u en de zorgverlener(s).

    Wij proberen samen met u binnen ongeveer 6 weken een oplossing te vinden. Dit kan langer duren als u daarmee akkoord gaat. Wilt u contact met onze klachtenfunctionaris? Gebruik het digitale klachtformulier.

    Verwachten we u snel verder te kunnen helpen, dan wordt er contact met u opgenomen door 1 van onze medewerkers van Afspraken & Informatie of van de afdeling die betrokken is bij uw klacht. Heeft uw klacht meer tijd nodig, dan wordt u gebeld door onze klachtenfunctionaris. 

  • Geschillencommissie

    Bent u nog steeds ontevreden, ondanks de gesprekken met de klachtenfunctionaris? Of is uw probleem niet opgelost? 

Klachtenfunctionaris ACTA, SBT en Hogeschool Inholland

ACTA, SBT of Hogeschool InHolland t.a.v. klachtenfunctionaris
Postbus 7822
1008 AA Amsterdam

Voor

1e-jaarsstudenten Medewerkers Studenten Verwijzers Zij-instromers

Direct naar

Mediatheek Schrijfwijzer Studiegids Werken bij ACTA Zenya (inlog)

Contact

Contact algemeen Contact patiënten Personenzoeker (inlog) Voor de media

Service

Brandportal/Huisstijl (inlog) Servicedesk HR (inlog) Servicedesk IT Serviceportaal VU (inlog) Serviceportaal VU (voor externen)
Privacy statement Disclaimer Colofon ACTA.nl Cookie Settings

Copyright © 2025 - Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam - ACTA is een samenwerkingsverband van VU en UvA