Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is bewaard in Mijn studiekeuze.
Deze opleiding kan niet bewaard worden.
Je bent nog niet ingelogd in Mijn studiekeuze. Log in of maak een account aan om jouw opleidingen op te slaan.
Er gaat iets mis, probeer het later nog een keer.

Patiëntinformatie corona

De belangrijkste informatie voor een veilig bezoek aan ACTA hebben we voor u bij elkaar gezet. ACTA volgt hiermee het beleid van het Amsterdam UMC. Deze informatie wordt regelmatig bijgewerkt.

Laatste update 20-07-2022

  • Geen hand geven In de patiëntenzorg en op alle andere afdelingen geven we elkaar geen hand meer bij ACTA. Dit voorkomt namelijk dat micro-organismen worden overgedragen.
  • Draag een mondneusmasker bij klachten We verzoeken u een mondneusmasker te dragen wanneer u COVID-gerelateerde klachten heeft. Mondneusmaskers zijn beschikbaar bij de ingang van het gebouw.
  • We zijn allemaal verantwoordelijk Spreek elkaar aan als iemand toch handen schudt of geen mondneusmasker draagt bij klachten.
  • Hebben de maatregelen invloed op de patiëntbehandelingen?
    Nee, die hebben geen invloed op de patiëntbehandelingen. Tijdens de behandelingen volgen we de landelijk geldende infectiepreventie-maatregelen. Daarnaast vragen we u om thuis te blijven en uw afspraak af te zeggen als u klachten heeft die mogelijk verband houden met het coronavirus.
     
  • Moet ik in het ACTA-gebouw een mondneusmasker dragen?
    Dat is niet verplicht, maar wij verzoeken de patiënten vriendelijk om een medisch mondneusmasker te dragen. Dit is een dringend advies. ACTA verstrekt mondneusmaskers. U vindt ze bij de ingangen. Medewerkers en studenten dragen wel verplicht een medisch mondneusmasker als ze zich verplaatsen in het gebouw en tijdens het verlenen van zorg.
     
  • Moet ik in het ACTA-gebouw afstand houden?
    Wij vragen u om 1,5 meter afstand van elkaar te houden (tijdens zorg uitgezonderd) om kwetsbare personen te beschermen. Medewerkers en studenten houden 1,5 meter afstand tot patiënten. Medewerkers en studenten wordt ook geadviseerd afstand te houden tot elkaar, maar dit is niet verplicht.
     
  • Wanneer vinden behandelingen plaats? 
    Bij ACTA kunt u op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag terecht vanaf 08.00 uur en het gebouw is open vanaf 07.30 uur. Op dinsdag kunt u terecht vanaf 09.00 uur en het gebouw is open vanaf 08.00 uur. In verband met de coronamaatregelen vragen we u op tijd naar ACTA te komen. Dat betekent: niet veel eerder of later dan de geplande afspraak. Patiënten worden verzocht 5 minuten voor de afspraak het ACTA-gebouw binnen te treden. Er zijn meer patiëntbalies op de begane grond om filevorming te voorkomen en vlotte doorstroming naar behandelunits te waarborgen. Zo voorkomen we dat de wachtkamers vollopen.
     
  • Kan ik alvast een afspraak inplannen?
    Ja, u kunt op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 07.30-17.00 uur met ACTA bellen via (020) 598 03 80 voor het maken van een afspraak. Op dinsdag kunt u bellen tussen 08.00-17.00 uur. Vervolgafspraken worden zoveel mogelijk ter plaatse, aan de stoel, gemaakt (en dus niet aan de balie).
     
  • Waar kan ik terecht bij spoed?
    Voor spoed kunt u op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 07.30-17.00 uur bellen naar (020) 598 03 80. Op dinsdag kunt u bellen tussen 08.00-17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u bellen naar het Tandarts Bemiddelingsbureau (TBB) via: (020) 3034500.
     
  • Wat is precies een spoedgeval?
    • Als u bijvoorbeeld door een ongeval, een tand breekt of verliest.
    • Als u last krijgt van een ontsteking, pijn of een zwelling in uw mond.
       
  • Mag ik begeleiding meenemen naar mijn afspraak?
    Dat hebben we liever niet. Hoe meer mensen er in het gebouw rondlopen, hoe lastiger het is om 1,5 meter afstand tussen patiënten te houden. Daarom is het belangrijk dat u zonder begeleiding naar uw afspraak komt. Heeft u de begeleiding echt nodig? Dan mag die persoon uiteraard wel mee komen.
     
  • Waar kan ik met mijn vragen terecht?
    U kunt op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag tussen 09.00-17.00 uur bellen naar: (020) 598 03 80. Buiten kantooruren kunt u mailen naar info@acta.nl.
     
  • Kan ik het coronavirus krijgen tijdens een behandeling? 
    Dat risico is zeer klein. Alle ACTA-medewerkers en ACTA-studenten volgen het RIVM-advies op en blijven thuis als ze symptomen hebben die kunnen wijzen op een verkoudheid of wanneer ze kortgeleden contact hebben gehad met een persoon die positief is getest op het coronavirus. Daarnaast vragen we alle studenten en medewerkers om 2 keer per week een zelftest te doen. Tijdens behandelingen dragen studenten en medewerkers de voorgeschreven persoonlijke beschermingsmiddelen, waaronder een medisch mondneusmasker.