Onze cliëntenraad kijkt naar wat het beste is voor de patiënten en praat namens alle patiënten met de instelling.
Cliëntenraad
Laatst gewijzigd op 8 november 2024
Onze cliëntenraad praat met ons namens alle patiënten over onze zorg en service, en geeft ons gevraagd en ongevraagd advies over onderwerpen die voor patiënten belangrijk zijn.
-
Over onze cliëntenraad
Onze cliëntenraad komt 8 tot 12 x per jaar bij elkaar om te praten over de zorg en service van ACTA namens onze patiënten. Denk daarbij aan de bereikbaarheid, of patiënten zelfstandig naar de behandelaar kunnen gaan en/of ervaringen van (andere) patiënten: wat gaat er goed en wat kan er beter.
De cliëntenraad:
- bestaat uit minimaal 3 en maximaal 5 leden (waarvan 1 voorzitter);
- praat namens al onze patiënten;
- bestaat uit patiënten of vertegenwoordigers van ACTA;
- leden zitten vrijwillig voor een periode van 3 jaar in de raad.
-
De leden van de raad
- Dhr. Drs. W.J.M. van Dinter (voorzitter)
- Dhr. H. Ruinemans
- Mevr. N. Kaouch
- Mevr. H. Hartmans
- Mevr. W. Out
-
Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz)
Alle zorginstellingen moeten volgens de wet Wmcz een cliëntenraad hebben. De rechten en plichten van ACTA en de cliëntenraad staan in deze wet.
-
Vraag of verbeterpunt
Neem contact op met onze cliëntenraad (cliëntenraad@acta.nl).
Cliëntenraad
Vraag of verbeterpunt? Neem gerust contact met ons op.