Patiëntenzorg Onderwijs Onderzoek Over ACTA EN
Login als
Student Medewerker
Inschrijven t/m 17 jaar Beugel? Kom naar ACTA! Verwijzen
Afspraak maken of wijzigen Inschrijven Mondzorg kwetsbare ouderen Spoed en pijnklachten Verwijsklinieken
Bachelor Tandheelkunde Toelatingseisen Bachelor Master Oral Health Sciences
Afstudeerverklaring opvragen Master Tandheelkunde Onderwijs voor professionals Voor mondhygiënisten Voor docenten Voor studenten
Onderzoek uitgelicht Prijzen en onderscheidingen Onze wetenschappers
Contractonderzoek/valorisatie Promoveren Vind een expert Wetenschappelijke publicaties Voor onderzoekers
Samenwerking UvA&VU Werken bij ACTA Voor media en pers
ACTA-gebouw Afdelingen en secties Contact en bereikbaarheid Organogram Missie, visie en kernwaarden
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Facturen

Laatst gewijzigd op 25 augustus 2025
Op deze pagina staat informatie voor medewerkers over facturen versturen en ontvangen. 

Facturen

  • Rekening naar externe versturen

    Verstuur je een rekening (factuur) naar een externe partij? Vul dan dit formulier in: formulier opdracht tot factureren (xlsx). Het ingevulde formulier kun je sturen naar debiteuren@acta.nl samen met de mogelijke andere documenten, zoals: contracten, e-mailwisselingen enzovoorts. Vul het formulier juist en volledig in, want ACTA moet voldoen aan de eisen van de belastingdienst voor het versturen van facturen. De bankgegevens van ACTA (bankrekeningnummer, btw nummer, KvK nummer) zijn op onze inkooppagina te vinden.

  • Een factuur ontvangen van een externe leverancier

    Als je een product of een dienst bestelt, ontvang je daarvoor een rekening (factuur). 

    • Maak zoveel mogelijk gebruik van het bestelsysteem in SAP 'Sap4Hana (S4)'. De facturen die dan binnenkomen worden automatisch verwerkt en betaald. Lees meer over hoe je bestelt in SAP. 
    • Geef de leverancier volledige en juiste informatie om op de factuur te vermelden. Wanneer je bestelt zonder bestelnummer buiten het bestelsysteem om, zorg dan dat de leverancier jouw kostenplaatsnummer of wbs-element vermeldt in plaats van het bestelnummer. 
    • De VU Amsterdam hanteert standaard een betalingstermijn van 30 dagen. Vraag uitzonderingen en spoedbetalingen aan bij de VU FSC Servicedesk (contactgegevens onderaan deze pagina).
    • Een leverancier kan alleen een vooruitbetaling ontvangen via een voorschotnota. Een proforma factuur is geen wettige betaalinstructie. 
  • Voorkom vertraging, herinneringen en extra kosten

    Voorwaarden aan inkomende facturen

    Alleen wanneer de gegevens juist en volledig op de factuur staan, en de factuur op de voorgeschreven manier is ingediend, kan ACTA de facturen voorspoedig betalen. Als besteller ben je er verantwoordelijk voor om de leverancier de juiste informatie aan te leveren. 

    Meer informatie over de voorwaarden aan inkomende facturen vind je op de pagina van Inkoop. Zorg dat je je leverancier wijst op de voorwaarden. 

  • Tijdelijke vervanger voor goedkeuren facturen en bestellingen

    Een tijdelijke vervanger aanwijzen

    Voor het instellen van een tijdelijke vervanger log je in op my s4hana.ondemand.com en volg je deze stappen:  

    1. Stel een vervanger in via de tegel ‘mijn ingangsmap’. 
      • Is de tegel 'mijn ingangsmap' niet zichtbaar, vul dan in het vakje 'Apps' de naam van de tegel in.
    2. Klik op het poppetje om het menu te openen, en ga naar de optie ‘mijn vervangers beheren’.           
    3. In het overzicht van vervangers, klik je op ‘nieuwe vervanger toevoegen’ en voeg een vervanger toe.
    4. Je wordt doorgestuurd naar een scherm waarin je de vervanger kan opzoeken. 
    5. Vul vervolgens ‘alle taakgroepen’ in en de datum waarop de berichten doorgestuurd moeten worden.
    6. Hierna zie je de vervanger verschijnen in het overzicht. 
  • Blijvende vervanger voor goedkeuren facturen en bestellingen

    Een blijvende vervanger aanwijzen

    Een wijziging aanvragen, doe je zo: 

    • Een 'level 2 goedkeurder' vraagt de wijziging aan voor een 'level 1 goedkeurder' via: finance@acta.nl. De wijziging wordt door de dienst Control uitgevoerd.
    • Een 'level 2 goedkeurder' vraagt de wijziging aan voor een 'besteller' via finance@acta.nl. ACTA Inkoop voert de wijziging uit. 
    • De directeur bedrijfsvoering of decaan vraagt de wijziging aan voor een 'level 2 goedkeurder' via: finance@acta.nl. De wijziging wordt door de dienst Control uitgevoerd.

Voor

1e-jaarsstudenten Medewerkers Studenten Verwijzers Zij-instromers

Direct naar

Mediatheek Schrijfwijzer Studiegids Werken bij ACTA Zenya (inlog)

Contact

Contact algemeen Contact patiënten Personenzoeker (inlog)

Service

Brandportal/Huisstijl (inlog) Servicedesk HR (inlog) Servicedesk IT Serviceportaal VU (inlog) Serviceportaal VU (voor externen)
Privacy statement Disclaimer Colofon ACTA.nl Cookie Settings

Copyright © 2025 - Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam - ACTA is een samenwerkingsverband van VU en UvA