Patiëntenzorg Onderwijs Onderzoek Over ACTA EN
Login als
Student Medewerker
Inschrijven t/m 17 jaar Beugel? Kom naar ACTA! Verwijzen
Afspraak maken of wijzigen Inschrijven Mondzorg kwetsbare ouderen Spoed en pijnklachten Verwijsklinieken
Bachelor Tandheelkunde Toelatingseisen Bachelor Master Oral Health Sciences
Master Tandheelkunde Onderwijs voor professionals Voor mondhygiënisten Voor docenten Voor studenten
Onderzoek uitgelicht Prijzen en onderscheidingen Onze wetenschappers
Contractonderzoek/valorisatie Promoveren Vind een expert Wetenschappelijke publicaties Voor onderzoekers
Samenwerking UvA&VU Werken bij ACTA Voor media en pers
ACTA-gebouw Afdelingen en secties Contact en bereikbaarheid Organogram Missie, visie en kernwaarden
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Loopbaanpaden ‘U-lijn’

Laatst gewijzigd op 6 december 2024
De medewerker en leidinggevende bespreken welk loopbaanpad het beste past bij de taken en ambities van de medewerker. Daarbij wordt rekening gehouden met het takenpakket en behoeften van de sectie of het team.

De loopbaanpaden geven de mogelijkheid om je als medewerker te ontwikkelen door bestaande taken naar een hoger niveau te brengen door verdieping (verticale ontwikkeling). Een medewerker die een verticale loopbaanstap maakt, ontwikkelt zich door het nemen van meer verantwoordelijkheid en leiderschap binnen de organisatie. 

Daarnaast kun je ook ontwikkelen door interesses en taken te verbreden over de deelgebieden (horizontale ontwikkeling). Een medewerker die een horizontale loopbaanstap maakt, kan zich verbreden of verdiepen in 1 van de deelterreinen, waarbij de organisatorische verantwoordelijkheid gelijk blijft. Verbreding vindt plaats door bijvoorbeeld gedurende de loopbaan de focus te verleggen van onderwijs naar onderzoek of andersom. 

Wij hebben 4 loopbaanpaden: 

  1. Reguliere academische loopbaan 
  2. Academische loopbaan met nadruk op onderwijs 
  3. Academische loopbaan met nadruk op onderzoek 
  4. Academische loopbaan met nadruk op zorg 

Voor elk loopbaanpad geldt wel dat minimaal 20% van de aanstelling aan onderzoek en 20% aan onderwijs wordt besteed. 

  • Reguliere academische loopbaan

    Het reguliere loopbaanpad is vergelijkbaar met het traditionele takenpakket van een wetenschapper. Een medewerker met een regulier loopbaanpad heeft geen specifieke focus op een bepaald deelterrein, maar voert meer evenwichtig taken uit in alle 5 de deelterreinen.

  • Academische loopbaan met nadruk

    Een medewerker die de een keuze maakt uit een onderwijs-, onderzoek- of zorgloopbaanpad is met name expert op het gekozen deelterrein. Dit mag worden gecompenseerd met een lager functieniveau op een ander deelgebied.

  • Altijd gelijk niveau voor valorisatie en leiderschap

    Hetzelfde niveau voor valorisatie en leiderschap is bij elk loopbaanpad vereist. Voor een academische loopbaan zijn dit namelijk altijd belangrijke vereisten. Functioneert de medewerker boven niveau op leiderschap of valorisatie? Dan is compensatie bij onderwijs, onderzoek of zorg mogelijk.

  • Minimum niveau UHD en hoogleraar

    Voor UHD en hoogleraar geldt een minimum niveau op alle deelgebieden. Een UHD moet als medior functioneren en een hoogleraar als senior.

Servicedesk HRM

Contactpersoon

  • Vanessa Margés
  • Hoofd HRM
  • Stef Jongerius
  • HR-adviseur
  • Merel Ramaker
  • HR-adviseur

Voor

1e-jaarsstudenten Medewerkers Studenten Verwijzers Zij-instromers

Direct naar

Mediatheek Schrijfwijzer Studiegids Werken bij ACTA Zenya (inlog)

Contact

Contact algemeen Contact patiënten Personenzoeker (inlog)

Service

Brandportal/Huisstijl (inlog) Servicedesk HR (inlog) Servicedesk IT Serviceportaal VU (inlog) Serviceportaal VU (voor externen)
Privacy statement Disclaimer Colofon ACTA.nl Cookie Settings

Copyright © 2025 - Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam - ACTA is een samenwerkingsverband van VU en UvA