We spreken van excellent en inspirerend onderwijs als:
- We onze onderwijsvisie hebben waargemaakt, zoals samenwerking tussen verschillende zorgprofessionals (interprofessioneel), maatschappelijke betrokkenheid, academische vorming, professionele ontwikkeling, diversiteit en digital dentistry.
- Studenten volledig zijn voorbereid op de beroepspraktijk en zelfverzekerd kunnen starten aan hun loopbaan.
- Ons curriculum uitdaagt, motiveert, logisch in elkaar zit, helder is en haalbaar binnen de tijd die er voor staat.
- De kwaliteit van ons curriculum meer dan voldoende is, met een volledige goedkeuring van de NVAO.
- Studenten tevreden zijn over het onderwijs, wat moet blijken uit positieve resultaten van de onderwijsevaluaties (beoordelingen) en positieve feedback (reacties) van focusgroepen.
- Er een werkomgeving is waarin docenten zich veilig, prettig en zelfverzekerd voelen en met kennis van zaken kunnen lesgeven.
- Iedereen zich vrij voelt, dus studenten en docenten, om elkaar op een opbouwende manier feedback te geven. Onderwijs waarin je van elkaar kunt leren en met elkaar kennis kunt delen in een veilige omgeving.
- Onze docenten, de studenten aanmoedigen en uitdagen om kritisch en onafhankelijk te denken. Die soms 'schurende' vragen durven stellen om studenten uit hun comfortzone te halen.
- Studenten goed kunnen samenwerken in teams, met patiënten en ook met andere zorgverleners, zoals mondhygiënisten.
- Studenten zich kunnen verplaatsen in de verschillende typen patiënten die ze behandelen en ze hebben geleerd gevoelig om te gaan met de verschillen in onze samenleving, kortom: dat ze als tandarts inclusief zijn.