Direct regelen en handig om te weten
Wat je meteen wilt regelen
-
Reiskosten- en thuiswerkvergoeding
Wil je gebruik maken van de reiskostenvergoeding of een thuiswerkvergoeding? Vul dan het reisformulier in (is de reisverklaring). Lees meer over hoe je dit doet op Reiskosten- en thuiswerkvergoeding.
-
Nevenwerkzaamheden
Nevenwerkzaamheden zijn betaalde of onbetaalde werkzaamheden die je doet naast je baan bij de VU. Vooral wetenschappelijk personeel heeft vaak nevenwerk. Heb je nevenwerkzaamheden? Dan moet je altijd vooraf toestemming vragen aan je leidinggevende. Daarna registreer je het nevenwerk via Self Service.
Bij je start bij de VU heb je hierover een vraag gekregen. Heb je toen aangegeven dat je nevenwerk hebt? Dan heb je een taak ontvangen om dit zo snel mogelijk te registreren. Lees meer over nevenwerkzaamheden.
-
Verzekeringen via de UvA met korting
Kijk direct waaruit je voordeel kunt halen op UvA-medewerkerssite (inloggen met UvAnetID).
Heb je interesse in een aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekering? Bij Loyalis wordt je aanvraag niet beoordeelt als je korter dan 6 maanden in dienst bent en niet ziek of arbeidsongeschikt bent.
-
Je (digitale) werkplek
Voor je (flex)werkplek op ACTA of je werkplek thuis, zijn er verschillende zaken die handig zijn om te weten. Lees meer over je werkplek inrichten.
Je leidinggevende zorgt voor jouw laptop en werktelefoon.
Wat handig is om te weten
-
Centraal beleid en taken bestuur
ACTA heeft 2 belangrijke beleidsdocumenten die vastleggen wat onze strategie is:
- De strategie leggen we voor 5 jaar vast in ons Convenant.
- Per jaar maken we dan een jaarplan en begroting.
Wie waarvoor verantwoordelijk is in het bestuur vind je bij taakverdeling bestuur.
-
Sociaal, veilig en integer
Lees meer over hoe we met elkaar omgaan en wat we voor je hebben geregeld om je bij ons veilig te blijven voelen bij sociaal, veilig en integer.
-
Huisregels
De huisregels gelden voor alle medewerkers en studenten.
-
Centrale communicatiemiddelen
ACTA heeft verschillende centrale communicatiemiddelen om je van informatie te voorzien:
- ACTA.nl met medewerkersinformatie. Log dagelijks in en check je dashboard voor het meest recente nieuws en eventueel openstaande taken.
- Informatieschermen bij de pantry's.
- Nieuwsbrief ACTA Info.
-
Regel zelf online je personeelszaken
Wil je iets regelen of inzien? Dan doe je dat vaak zelf online via Self Services. Via de informatie op ACTA.nl wordt je direct naar de juiste pagina gestuurd op het Serviceportal, waar alle Self Services staan. Je kunt hier ook zelf zoeken naar een service via de zoekfunctie.
Heb je algemene vragen over personeelszaken of over een Self Service? Neem dan contact op met de HRM Servicedesk. Voor andere vragen of verzoeken kun je terecht bij jouw HR-adviseur. Contactgegevens vind je altijd onderaan de pagina.
-
Praktische weetjes
Deze tips gaan je helpen:
- Vraag-maar-raak-sessies zijn bijeenkomsten waar je vragen kunt stellen aan het bestuur.
- We hebben afspraken rondom omgaan met media.
- Je kunt zelf via Outlook vergaderruimtes reserveren.
- Via de Brand Portal kun je zelf aan de slag met onze huisstijl.
- Daarom willen we zoveel mogelijk begrijpelijk, inclusief, toegankelijk en betrouwbaar zijn. Daarom hebben we een eigen schrijfwijzer.
- Ziekmelden doe je vóór 8.30 uur telefonisch naar je manager en via vervolgens via de Self Service.
- Op ACTA.nl vind je altijd contactgegevens onderaan een pagina.