Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

EPA's

Onder leiding van Irene Aartman is Project Portfolio bezig met deelproject EPA's. EPA's houdt zich bezig met het monitoren van de klinische activiteit van studenten en de ontwikkeling van de student. Zo wordt het gebruik van de EPA’s optimaal en toekomstbestendig.

Wat willen we bereiken met het deelproject EPA’s?

In de lijnen Integrale mondzorg I en II, de lijn Academische groepspraktijk en de lijn De jonge patiënt van de masteropleiding, en in het klinisch onderwijs van de OHS, zijn de EPA's inmiddels ingevoerd als methode om de klinische activiteit van studenten te monitoren. Op deze wijze krijgen we inzicht in de klinische ontwikkeling van de student. Met het deelproject EPA’s willen we bereiken dat het gebruik van de EPA’s in alle drie de opleidingen optimaal en toekomstbestendig is.

Wat houdt het deelproject EPA’s in?

Het deelproject EPA’s bestaat uit meerdere onderdelen die onderling met elkaar samenhangen. Bestaande EPA’s zullen op diverse aspecten worden doorontwikkeld, zowel in de master- als de OHS-opleiding. De inhoudelijke aanpassingen van de EPA’s kunnen aanvullingen betreffen (bijv. in het geval van ontbrekende deelactiviteiten binnen een EPA), maar ook inhoudelijke aanpassingen van de formulieren en rubrics en aanpassingen van formuleringen zodat ze beter aansluiten bij het onderwijs van ACTA. Waar nodig worden vervolggesprekken met de secties georganiseerd om de relevante informatie op te halen. Voor iedere EPA wordt een beschrijving opgesteld waarin aspecten als voorkennis, ingangseisen, omschrijving deelactiviteiten en mogelijke vervaltermijnen worden opgenomen. Verder zal worden bepaald naar welke onderwijsonderdelen het EPA-portfolio is uit te breiden in de masteropleiding. Tot slot moeten de EPA’s doorontwikkeld worden zodat ze gebruikt kunnen worden in de klinische lijn van het 3e bachelorjaar bij de start van het nieuwe curriculum in dat jaar.